Sunday, August 21, 2011

CARA MENGELAK UNDI RAHSIA ANDA DIKETAHUI PIHAK PEMERINTAH


Kepada semua rakyat Malaysia


Selama ini aku dengar ramai Cikgu, Polis , Askar dan kakitangan kerajaan TAKUT nak undi pembangkang kerana kata mereka;

"Undi aku boleh dikesan. Kalu aku undi parti lain nahas aku"

Aku lama juga terfikir camne depa detect undian yang sepatutnya rahsia. Didalam video dibawah segala teknik keji ini terbongkar. Secara nutshellnya bila mengundi pastikan;

1. Tiada catitan dilakukan ditepi senarai pemilih. Pegawai petugas hanya boleh memamgkah nama ada. Jika ada anda boleh membantah

2. Pada kertas undian juga tiada catitan boleh dilakukan. Kerap kali nombor IC anda diletakkan dibelakang kertas undian. This makes tracking your votes easier

Jangan jadi mangsa politik kejam. Ketahui hak anda ketika mengundi.

Laporan asal JonathanFun

No comments:

Post a Comment